مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تأملی درباره ی نامگذاری سالن 1394 به دولت و ملت و همدلی و همزبانی...

تأملی درباره نامگذاری سال ۹۴ به “دولت و ملت، همدلی و همزبانی”؛
پایگاه اطلاع رسانی«مهرپرس» - از اول انقلاب تا کنون همه دولت ها با رای ملت انتخاب شده اند و مردم خود را حامی دولت و دولت ها نیز خود را خدمتگزار ملت حساب می کرده اند و به کمک هم شرایط دشوار اول انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و مشکلات پس از آن پشت سر گذاشته و انقلاب اسلامی را تا این مرحله رشد رسانده اند تا امروز به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای و تاثیر گذار بین المللی شناخته شود.
همین همدلی و همزبانی دولت و ملت در سایه اطاعت از ولایت موجب شده دشمنان اسلام و انقلاب نتوانند در صفوف به هم پیوسته مردم خللی ایجاد نموده و از رشد اسلام انقلابی و صدور تفکر امام راحل(ره) جلوگیری نمایند.
در خرداد سال ۹۲ دولت تدبیر و امید بر سر کار آمد و خود را دولت اعتدالی نامید و استفاده از نیروهای کارآمد، فارغ از خط و جناح آن ها شعار خود قرار داد. اگرچه در سطح وزرا و کابینه از چند نفر به ظاهر معتدل استفاده شد اما در سطوح پایین تر همه نیروهای اصولگرا حذف و از نیروهای اصلاح طلب استفاده شد طوری که در استان پهناوری مثل فارس باید ذره بین داشت تا چند نیروی اصولگرای تغییر ماهیت نداده در سمت های نه خیلی مهم پیدا نمود.
استفاده از نیروهای جدید اگرچه خارج از شعارهای رییس دولت بود ولی حقی است که معمولا برای دولت ها قایل می باشند و جای گلایه زیاد و با همدلی تضاد خاصی ندارد؛ بدتر از حذف نیروها، تخریب گسترده و غیرمنصفانه عملکرد دولت قبل و سیاه نمایی اوضاع کشور بود. حرف های غیرمنطقی و کذبی که حتی بچه های دبستانی هم باور نمی کنند چون خدمات گسترده دولت های نهم و دهم چیزی نیست که بتوان با هوچی گری و تبلیغات منفی از چشم مردم پنهان نگاه داشت. مردم خدمات را با گوشت و پوست لمس می کنند و عملکردهای دولت ها را واقع بینانه مقایسه می کنند.
اتخاذ سیاست تخریب از سوی دولت موجب شد غالب مردم نسبت به صداقت دولت بدبین شده و راضی به ادامه همکاری با دولت نشوند. به عنوان مثال مردم دیدند که در هرحالی که دولت  همواره از خزانه خالی حرف میزند سبد کالا با آن وضعیت زننده توزیع می کند و هر روز برای مسایل روشن همایش می گیرد و برای نوروز ۹۳ میلیون ها پیامک تبریک ارسال می شود. این برخوردهای دوگانه موجب سلب اعتماد مردم شد و در موضوع یارانه ها با عدم انصراف خود از دریافت یارانه بی اعتمادی خود را بروز دادند.
در سیاست خارجی نیز دولت یازدهم بدون نگاه به تجربه گذشته و دولت های قبلی سیاست نگاه به خارج و تعامل با غرب حتی آمریکا جهت رفع مشکلات داخلی سرلوحه برنامه سیاست خارجی قرار داد و به مردم وعده برطرف شدن تنش ها و رفع تحریم ها در مدت اندک داد. چنین باوری در جامعه ایجاد شد که به زودی اوضاع کشور سر و سامان می گیرد،رابطه ها دوستانه و آمد و رفت راحت تر و دریافت ویزاها بی دردسر و خلاصه ایران گلستان می شود.
این تفکر نامناسب که نه با آیات و روایات همخوانی دارد نه با تفکر امام و رهبری سازگاری و نه با انقلاب مردم ایران ربطی دارد و نه سابقه دشمنان ما این را نشان می دهد هرگز از طرف مردم جدی گرفته نشد به ویژه بیان واضح رهبر معظم انقلاب که فرمودند” من به این مذاکرات خوشبین نیستم” در جلوی خود داشتند.اما اصرار دولت بر ادامه سیاست خود موجب شد تا منتقدین که غالب آن ها از دلسوزان و سرداران نظام اسلامی بودند زبان به انتقاد بگشایند و دولت و ملت را نسبت به خطراتی که ممکن است انقلاب را تهدید کنند هوشیار سازند.
سطح خوشبینی عده ای آن قدر بالا رفت که هرگز منتقدین را تحمل نمی کردند و با انواع کلمات رکیک و نامناسب به باد تهمت می گرفتند و منتقدین را همراه و همدست نتانیاهو می خواندند و برخی آن ها را به جهنم حواله می دادند و بی سواد و… می نامیدند و فضای دوستی و وحدت را تبدیل به فضای کدورت و دشمنی نمودند.
دشمن که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب می داند که دارد چکار می کند و هدفش از این نشست و برخاست ها و مذاکرات چیست متوجه شد که به هدف خود نزدیک شده و موضوع هسته ای فرصت مناسبی برای ایجاد خلل در صفوف مردم و رابطه مردم و دولت فراهم نموده است. لذا با مدیریت مذاکرات هسته ای سعی می کند به این هدف مهم دست یابد.
با توجه به این نقشه و توطئه دشمن، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی شعار “همدلی و همزبانی” برای سال ۹۴ انتخاب نمودند تا به بهانه این شعار دولت و ملت و منتقدین دولت را نسبت به نقشه شوم دشمن هوشیار نمایند.
امید است اولا منتقدین در فضای مناسب تر و با ادبیات بهتر به انتقاد سازنده اقدام کنند و نواقص را با منطق و استدلال بیان کنند و راهکار دهند ، هم دولت خدمتگزار در سیاست داخلی و خارجی مواظب کرامت و عزت اسلام و انقلاب باشد و هر منتقدی را دشمن خود نشمارد و مردم را قادر به ایستادگی در برابر تحریم ها و تهدیدها بداند و نگاهش به درون کشور و استعداد های جوانان این مرز و بوم دقیق تر نماید. در سیاست خارجی از تجربه دولت اصلاحات و تجربه دو ساله دولت یازدهم استفاده کند و باور نماید عقب نشینی در مقابل دشمن آغاز شکست است چون دشمن به عقب نشینی بزرگ ما چشم دوخته است.
یکی از راهکارهای نگارنده این سطور به دولت جهت عملی شدن شعار سال و امر رهبر معظم انقلاب و تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت ، تغییر انقلابی برخی از معاونین و مشاورین دولت می باشد. گزارس نادرست برخی معاونین و مشاورین عامل نگاه منفی دولت به برخی مسایل و افراد شده است و اظهار نظر نسنجیده و شاید تعمدی و هدفدار برخی مشاورین دولت،حیثیت دولت در داخل و خارج کشور را خدشه دار نموده و گاهی موجب نگرانی کشورهای همسایه و دوست شده است.
شعار سال اگرچه ظاهری اقتصادی ندارد اما اگر همدلی و همزبانی بین دولت و ملت کاسته شود هیچ کار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به نتیجه نمی رسد و اگر این همدلی و همزبانی تقویت شود و کامل گردد معجزه رخ می دهد، مشکلات برطرف و تیزی تحریم ها کند و تهدید دشمن به صفر می رسد.
به امید آن که در پایان سال نمره ملت و دولت در پیشگاه ولایت و امام زمان(عج) نمره ای عالی و همدلی و همزبانی واقعی ملت و دولت ، باعث پیروزهای بزرگ اقتصادی و سیاسی شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده